poniedziałek, 13 czerwca 2016

Czy w każdej branży przydaje się telemarketing?



Mogłoby się wydawać, że telemarketing zarezerwowany jest tylko dla producentów oraz dystrybutorów. Okazuje się jednak, że również usługodawcy mogą realnie korzystać z tego typu marketingu. Jest on dobry zarówno w relacjach z klientem indywidualnym, jak i biznesowym.

Kontakt z klientem indywidualnym może być przyjemny

Wiele osób uważa, że telemarketing to coś bardzo złego. W końcu nie lubią, jak się im przeszkadza, denerwuje standardowymi formułkami i zmuszaniem do zakupów na różne sposoby. Jeżeli jednak konsultant, który zadzwoni wie z kim rozmawia, zna historię poprzednich zakupów w danej firmie, umie do niej nawiązać i ma indywidualne podejście, wtedy dużo chętniej kupują od nich produkty. Dzięki temu wzrasta współczynnik cross-sell, czyli kolejnych zakupów przez jedną osobę oraz up-sell czyli obecny klient kupuje produkty z wyższej półki, droższe i bardziej wartościowe. Aby była taka możliwość potrzebne jest odpowiednie oprogramowanie, które przed rozpoczęciem rozmowy z klientem pomoże konsultantowi zapoznać się z jego historią.

Klienci biznesowi odpowiednio traktowani

Nie ma co ukrywać, sprzedaż B2B do łatwych nie należy. Jeżeli już firma ma dobrego, dużego klienta, powinna zrobić wszystko, żeby był zadowolony z produktów oraz obsługi. Dzięki temu jest większe prawdopodobieństwo, że będzie chciał stale współpracować. Aby tak się stało absolutnie trzeba zawsze przy kolejnym kontakcie wiedzieć z kim się rozmawia, jaka to firma, jakie ma produkty od nas i czy były jakiekolwiek skargi i zażalenia. Jeden błąd zawsze można wybaczyć, jeśli sytuacja by się powtórzyła, pewne jest, że klient przejdzie do konkurencji. Taki telemarketing powinien być na najwyższym poziomie, dlatego potrzebni są do tego wyszkoleni, fachowi ludzie, którzy będą potrafili rozmawiać z biznesowymi klientami.

Nie tylko produkt, ale również usługa

Tak naprawdę poprzez telemarketing możemy sprzedawać nie tylko produkty, ale również usługi. Jest to najefektywniejszy sposób dotarcia bezpośrednio do klienta. Dzięki takiemu bezpośredniemu kontaktowi, przy odpowiednio poprowadzonej rozmowie możemy od razu sprzedać usługę. Nawet jeżeli klient będzie wymagał kilku kontaktów, to i tak jest większa szansa na konwersję niż poprzez inne kanały marketingowe. Dlatego warto inwestować w call center, tylko trzeba mieć do niego odpowiednie oprogramowanie oraz pracowników.

PODOBNE WPISY

----------------------------











1 komentarz: