poniedziałek, 13 czerwca 2016

Na pozytywny customer experience wpływa dobra obsługa



Dzisiejszy klient jest coraz bardziej wymagający. Chce, by jego sprawa była jak najszybciej załatwiona, a jeśli tak się nie dzieje jest niezadowolony i przechodzi do konkurencji. Na szczęście są sposoby, by zadbać o customer experience. Dowiedz się, jak to zrobić.

Zadbaj o dobrą kadrę

Duże znaczenie dla obsługi klienta ma profesjonalnie dobrana kadra. W cenie są tzw. knowldge workers, czyli pracownicy wiedzy. To osoby, które łączą umiejętności miękkie jak np. łatwość nawiązywania kontaktów z twardą wiedzą, znajomością zagadnień technicznych, a także języków obcych. To powoduje, że obsługa klientów w ich wykonaniu jest bardzo profesjonalna. Tacy konsultanci potrafią myśleć analitycznie i wyciągać wnioski z prowadzonych rozmów. Wiedzą, jakie zadawać pytania, by szybko rozwiązać problem, co wpływa na jego załatwienie już podczas jednej rozmowy. Dzięki temu klienci są szybko obsługiwani. Wzrasta ich poziom zadowolenia, bo nie są odsyłani od jednego agenta do drugiego, a prawdopodobieństwo, że za jakiś czas znowu skontaktują się z firmą znacznie wzrasta. Z tego też powodu tak ważne jest dbanie o dobrych pracowników.

Wyciągaj wnioski

Żeby zwiększyć sprzedaż i podnieść poziom customer experience, trzeba dobrać rozwiązanie idealnie dopasowane do potrzeb klienta. Jeśli ktoś kontaktował się już wcześniej z firmą, takie działania będą znacznie prostsze. Tak naprawdę wystarczy jedynie zapoznać się z wcześniejszymi transakcjami, przejrzeć informacje pozostawione przez innych agentów. Na tej podstawie będzie można dopasować produkt zgodny z oczekiwaniami, co przełoży się na większą sprzedaż. Takie możliwości dają nowoczesne programy z dostępem do bazy danych, z których można korzystać, by przygotować dobrą ofertę.

Pozwól na kontakt różnymi kanałami

Bardzo ważne jest to, by pozwolić klientom na kontakt różnymi kanałami. Współcześni użytkownicy są bardzo wymagający. Korzystają nie tylko z telefonu, lecz także z czatu, wideoczatu czy też formularza kontaktowego. To sprawia, że trzeba umiejętnie przechodzić między różnymi narzędziami do komunikacji. Ważna jest szybka reakcja, najlepiej w ciągu kilku minut. Jeśli klient będzie musiał zbyt długo czekać na odpowiedź, może poczuć się sfrustrowany. Jeśli więc zależy nam, by zadbać o pozytywny customer experience i nie dopuścić, by konkurencja przejęła nam konsumenta, musimy obsługiwać kilka kanałów jednocześnie. Warto zainwestować w oprogramowanie do call center, które znacznie ułatwi takie działania.

PODOBNE WPISY

----------------------------

http://virtualcallcenter.pl/czego-oczekuja-klienci-sklepow-internetowych-aplikacja-call-center-usprawnia-obsluge

http://focus-contactcenter.pl/contact-center-pomocny-z-zdobyciu-klientow-branzy-finansowej/

http://www.forum.banzaj.pl/wiad73090.html#73090

http://staccienainnowacje.pl/call-center/aplikacja-call-center-dobierz/

http://content-hq.com/nagrania-polaczen-skrypt-rozmowy-call-center-czym-pomagaja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz